Damefotballen går lyse tider i møte

Postet av Ringsaker IF den 13. Mar 2017

Brumunddal Fotball har lenge vært dyktige på jentefotball. Nå er det imidlertid flere klubber i nærmiljøet som hatt positiv utvikling.

Under helgas dameturnering i Limtrehallen var det flere av de lokale klubbene som stilte sterkt. På lørdag hadde blant annet arrangørklubben Moelven IL med to lag i J13 og ett lag i J15, mens de på søndag stilte med ett lag i dameklassen.

Ringsaker/ Nes J13 viste også god form, og spilte seg til semifinale.

Semifinalespill

Ringsaker/ Nes er også en klubb som har hatt god utvikling på jentesiden. På lørdag kjempet J13-laget seg til en imponerende semifinale, etter to uavgjort og en seier i de innledende rundene. I semifinalen møtte de overmakten Gjøvik Lyn, og det ble 0–6 i sistnevntes favør. Laget var likevel godt fornøyd med turneringen.

– Det var veldig morsomt at vi kom til semifinale. Vi spilte bra i de innledende rundene. Det raknet litt for oss i semifinalen, forteller spillerne Siri Tørud og Mari Sol Søgaard. Det ble dermed en delt tredjeplass sammen med Storhamar for laget fra Ringsaker.

Lagleder Kristin Byberg Tørud synes det gror godt.

– Vi har et bra lag i J13 nå, og er en tropp på 16 spillere, noe som er lovende, sier Tørud. De skal spille 9-er fotball denne sesongen, og er forventningsfulle. I tillegg planlegges det deltakelse i Norway Cup. – Målet er å vinne flest mulig kamper, avslutter laglederen.