Fra og med sesongen 2019 er det bestemt at det skal spilles 3’er-fotball både i 6- og 7-årsklassen.

Postet av Ringsaker IF den 2. Mai 2018

Det betyr at det blir veldig mange flere lag som skal spille 3’er-fotball neste år enn i år, noe som medfører at mange klubber må kjøpe inn 3’er-baner.

Dette blir en vesentlig kostnad for klubbene og kretsen vil derfor gi et tilbud om støtte til kjøp av 3’er-baner.

I tillegg kan det søkes om midler fra NIF (Norges Idrettsforbund) under ordningen «Spillemidler til utstyr 2018». Vi vil gi dere beskjed om når dere kan søke så snart info om «Spillemidler til utstyr 2018» blir lagt ut på NIF sine sider.

I 2017 fikk klubber fra NFF Indre Østland kr. 180.000.- i tilskudd fra NIF fordelt på 14 klubber, så her er det penger å hente.

NIF støtter i utgangspunktet 1/3 av den totale kostnaden inkludert frakt. Tallet kan variere noe alt etter hvor mange som søker.

Hvor mye kretsen kan bidra med i støtte er vanskelig å si nå da det avhenger av hvor mange som søker og hvor stor den endelige potten blir.

Hvilke kriterier legges til grunn (gjelder både søknad til NIF og kretsen):

1. 3’er-banen(e) MÅ være kjøpt i løpet av 2018.
  2. Fakturakopi og betalingsinformasjon/kvittering MÅ være sendt inn innen fristen som er på senhøsten, vi kommer tilbake til nøyaktig dato senere.
  3. Husk at det må søkes både til NIF og til krets da dette er to helt forskjellige støtteordninger.

Hvilken 3’er-bane skal vi velge?

Det finnes flere produsenter både innenlands og i utlandet, men både NFF og kretsen finner det ikke riktig å promotere den ene foran den andre.

Det er flere klubber i kretsen som allerede har kjøpt inn 3’er-baner og det kan være greit å ta kontakt med noen av de om hvor de har kjøpt 3’er-banen og hvor fornøyde de er med den. Det er store forskjeller både når det gjelder pris og kvalitet. Prisen er selvsagt viktig, men kvaliteten er om mulig enda viktigere.

Vi velger å gå ut med info om ordningene allerede nå slik at dere vet at det er støtte å hente til kjøp av 3’er-baner uansett når innkjøpet skjer i 2018 så lenge fristen overholdes.