Ringsaker 2 vs Romedal 3-1 (1-1)

Postet av Ringsaker IF den 18. Sep 2018

Sha-la-la-la-la-la-la åååå Ringsaker!🎵🎶🎶

Ringsakers unge og lovende - kledd i gult og blått. Kveldskamp og flomlys. Godt spill, drama, tre mål og tre poeng.

Men det som gledet vårt gule og blå hjerte aller mest - var Simen Opsal. Tilbake i gult og blått.

Veien tilbake har vært lang. Tidlig i vinter ble Simen taklet i en treningskamp - resultatet ble en skade i nerve på innsiden av foten og skade på leddbåndet i ankelen.

Simen har tross skaden møtt opp på alt av treninger og bidratt for laget hele veien. Han har vist klasse. Karakter. Stayerevne. En prisverdig egenskap som vil ta han langt i fotballen.

Og dette var viktig. For oss og for han. Og så fortjent. Det var godt å se lagkameratenes enorme glede over Simens tilbakekomst. Det er godt å ha deg tilbake Simen!

Det var de gule og blå som åpnet kampen best, og gutta tok tak i kampen fra start og skapte gode sjanser på løpende bånd. I stedet skjedde det som ofte kan skje når et lag presser for scoring. Romedal var effektive på en kontring og klarer å sende ballen i nettet på den eneste sjansen dem fikk i hele kampen. Det var en salig røre med individuelle blemmer og kommunikasjonssvikt som resulterte i lite annet en et baklengs, frustrasjon og revansjelyst som danner en syk vinnervilje. Som Romedal fikk merke. De gule og blå brettet opp ermene.

Etter en halvtime spilt får publikum noe å juble for. Torbjørn Falch Rustand utligner. Takket være et våkent brudd, et lekkert medtak og en klinisk avslutning. Like etterpå var Torbjørn nede for telling. Et sammenstøt med en Romedal spiller som resulterte til en Donald-kul for Torbjørn som ble byttet ut rett før pause.

Dommeren blåste av og lagene gikk inn til pause. Etter en klar tale i pausen så vi et helt annet Ringsaker-lag i andre omgang. Og det tok ikke lang tid før publikum fikk mer og juble for. Ringsaker gikk ut som ei kule, med høyt press, aggressiv gjenvinning og stor sjanse.

Etter 55 minutter spilt sender kaptein Øyvind Haugli Ringsaker opp i ledelse, etter løskrutt og dårlige vindforhold tidligere i kampen. Men denne gangen går ballen i mål og Ringsaker er det førende laget i kampen. Men riktignok det skuddet som kommer til å bli husket lenge på Gaupen Bernabeu kom ut fra ingenting - som regn fra klar himmel.

Henrik Hornnæss.

En midtstopper med et godt venstrebein - fikk ballen rettvendt og alene på distanse.

Det å sparke til en ball høres ikke umiddelbart veldig vakkert ut. Men noen ganger er det det. Noen ganger kan fotball være kunst. Det var et elegant goal. Det hadde ingenting med flaks å gjøre - ren presisjon.

Et skudd fra midtbanen og i mål - over Romedals keeper og ned i det deilige, deilige nettet.

Etter denne scoringen var Romedal halvdøde og helt nede på tannkjøttet. Etter 65 minutter spilt i oppgjøret var det endelig duket for comeback av Simen Opsal. Simen gjorde et godt innhopp, og det tok ikke lang tid før han markerte seg med gode giennombruddspasninger og god defensiv trygghet innad i laget.

Vi vil berømme hele gjengen. Alle spillerne. Våre gutter, vårt lag, vår klubb. Bra innsats - og herlig vilje!

Gult og Blått tel krampa tæk øss!💛💙

Ringsakers lag: Magnus Opdahl Sørensen - Eskil Taskerud - Anders Berg - Morten Larsen - Henrik Hornnæss - Piotr Kobierski - Håvard Haugom - Michal Kobierski - Hans Andreas Hulleberg - Øyvind Haugli - Simen Opsal - Amund Skaug Grasbakken - Kevin Berget - Anders Kjelsrud - Andreas Dårstad - Torbjørn Falch Rustand - Iver Lierhagen - Tor Arne Krogsrud

Målscorere:

x1 Torbjørn Falch Rustand