Ringsaker/Nes vs Toten/Kolbu/KK 6-0

Postet av Ringsaker IF den 9. Okt 2015

Anders skriver p FB:

DET HELE SKULLE AVGJØRES...
Etter 5 seire og 1 uavgjort så skulle seriemesterskapet sikres foran et fullsatt Gaupen Bernabeu. Bygda hadde samlet seg, 12 mann anført av Malin Olsen var på plass. Ringsaker Blad hadde også tatt turen. Ekstra gøy for guttaboys! Forholdene var lagt til rette for en magisk fotballkveld i Gaupen.

STILLE FØR STORMEN..
En blanding av konsentrasjon/fokus og litt nerver gjør denne herlige gjengen her litt mer "lydløs" enn det de pleier å være før kampstart. Oppvarmingen ser bra. Gutta er skjerpet!

DOMMEREN BLÅSER, KAMPEN ER IGANG!
Vi begynner å bli vant til at lag legger seg med alle mann alle på egen banehalvdel og satser på kontringer mot oss. Men vi vet at hvis vi er tålmodige og spiller med tempo så vil organiseringen deres slå sprekker, mulighetene vil komme for oss.

GLADIATOREN SENDER OSS TIL HIMMELS!
I det 31 minutt løsnet det endelig for oss ved en corner. Stian Tangenbruker silkefoten sin. Lagets kaptein og GLADIATOR Markus Martinsenruver i lufta og header ballen kontant bak en sjansesløs Toten/Kolbu/KK keeper.

2 MINUTTER SENERE SKULLE DET BLI MER Å JUBLE FOR!
Christian Høgset "Pirlo" runder av en totning å serverer ballen til lagets "Usain Bolt" Håvard Haugom som setter ballen i mål. Det står 2-0 til gutta boys etter 33 min spilt. Deilig!!!

STRAFFEBOM OG STRAFFESCORING
I løpet av 5 minutter får vi to straffer. Den første misbruker vi. Straffe nr 2 tar Oskar Røhnebæk ansvar. rolig og kald som vanlig gir han oss 3-0 ledelse rett før pause.

ENVEISKJØRING
Vi tar med oss en komfortabel 3-0 ledelse inn til pausepraten. De første 20 minuttene holdt totningen stand. Men etter mye løping uten ball så begynte det å slå sprekker for dem. Balltempo var nøkkelordet for våres del i andreomgangen.

DET STARTET SOM DET SLUTTET
Vi noterte oss for tre nye scoringer. Sondre Bjørke åpnet scoringsballet i andreomgangen før scoringskåte Håvard puttet to nye bak Toten/Kolbu/KK keeperen.

DET VAR ALDRI NOE TVIL
Når det først løsnet for oss i det 31 min. Så var det aldri noe tvil om seieren. Gutta hadde stålkontroll og leverte en outstanding performance helt inn.

JUBELEN KUNNE SLIPPES LØS!
6-0 seier og seriemester. 6 seire og 1 uavgjort i høstsesongen. 19 av 21 mulige poeng står det respekt av! Klart det skal feires - og det skal vi!

VEIEN FRAMOVER
Vi skal holde det gående framover med to økter i uka. Så skal vi naturlig markere/feire seriemesterskapet (kommer info om det senere).

Igjen: Gratulerer alle sammen, fantastisk jobbet alle mann alle!