Ringsaker/Nes vs Harestua 4-3 (1-2)

Postet av Ringsaker IF den 18. Jun 2017

Vi fikk besøk av Harestua som jaget seriemesterskapet. Det så ikke slik ut den første halvtimen. Gutta eier ballen og kampen, og vi vasker frem noen muligheter. Etter en halvtime smeller Øyvind til fra 25 meter, ballen går rett frem utagbart i keepers venstre hjørne. Den ballen hadde fortsatt vært i lufta om ikke målet hadde stoppet den! 1-0, langt fra ufortjent! Det tar omtrent 48,3 sekunder fra vi scorer til harestua får inn 1-1. Surt, men dessverre en del av fotballen. Ikke nok med det, men harestua roter inn enda et mål. Noe som gjør at de går til pause med ledelse 1-2.

I pausen er det noen hengehoder, men ingen resignasjon. Gutta vet innerst inne at de har vært det beste laget.

Andreomgang er ikke mange minuttene gammel når vi får frispark på 16,2 meter. Kevin tar tilløp, banker ballen gjennom en mur som ikke akkurat var en kopi av en vesentlig mer solid mur i Kina. 2-2! Igjen roter vi det til for oss selv, og de setter 2-3 i tomt mål etter en misforståelse bak hos oss. Gutta gir ikke opp, og Simen/Mikkel krangler inn 3-3 etter en corner. Denne omganger er preget av veldig mye fram og tilbake, men vi har jokeren lengst fremme, Anders får endelig lønn for mange kilometer med løping når han løper fra alt og alle og triller ballen rolig forbi motstanderens keeper. 4-3, vi har gjenvunnet ledelsen i en kamp vi har havnet under 2 ganger! Dette viser karakterstyrke og hva som bor i gjengen når de virkelig er påskrudd! Det blir noen nervepirrende minutter, hvor vi detter litt langt ned. Gutta la ned manns jobb alle som en, og de fikk betalt. Harestua skaper noen halvfarligheter, mens vi har to gigantsjanser til å punktere matchen!

Kort oppsummert, vi fortjente alt vi fikk i dag, nå er det ny match på onsdag borte mot næroset. Da er det viktig at alle som en finner tilbake til dagens nivå, for det har vært utfordringen så langt i år!

We go again!

Tekst fra Facebook ⚽️⚽️⚽️⚽️