Oppsummering etter endt gruppespill for de lokale lagene fra Ringsaker i Norway Cup

Postet av Ringsaker IF den 2. Aug 2017

Brumunddal sitt 1. lag er det eneste lokale lag som går videre til A-sluttspillet i verdens største fotballturnering.

Brumunddal 1 – Kolnes IL             6–0

Dala sitt jenter 14 går inn i A-sluttspillet med tre strake seire og kruttsterke 18–2 i målforskjell.

I morgen klokka 12 venter Andebu IL på Valle Hovin i 16.-dels finalen for trener Per Olav Holmen og hans jenter som stormer videre.

Brumunddal 2 – Bremnes IL         3–0

Også 2. laget til Dala avsluttet gruppespillet med stil. Dessverre var ikke tre poeng nok, og i morgen venter Kjelsås i B-sluttspillet på Ekeberg.

Ringsaker/Nes – Rival SK              2–6

Ringsaker/Nes gikk dessverre på en smell i den siste innledende kampen.

Det betyr at B-sluttspillet venter. Morgendagens motstander var ikke klar da RB-sporten publiserte saken, men det blir enten Hødd sitt 2. lag eller Årvoll IL på Valle Hovin.

Åsmarka–Huk FK                           2-6

Åsmarka står poengløse etter gruppespillet.

Det betyr at de skal spille B-sluttspillet i Norway–Cup. I morgen møter jentene Vang FK på Valle Hovin i klassen jenter 14 år.

Mathare–Elverum 2                     4–0

Mathares ferd mot suksess fortsetter med uforminsket styrke.

I grunnspillet siste oppgjør vant de 4–0. Det betyr at de gikk igjennom de innledende kampene uten poengtap og 22–1 i målforskjell.

Onsdag venter Hemings 2. lag på motsatt banehalvdel.

Tekst er hentet fra Ringsaker Blad.