SkoleRIFen - det nye slagordet i Gaupen

Postet av Ringsaker IF den 11. Aug 2017

Ringsaker IF ønsker å skape et aktivitetstilbud for barn i Gaupen for å bidra til en god og aktiv oppvekst og et godt nærmiljø. I den forbindelse har Ringsaker IF inngått samarbeid med Gaupen skole for å teste ut en aktivitets-SFO.

I skoleåret 2017/2018 får elevene på 1.-4.trinn et ekstra aktivitetstilbud gjennom skolens SFO. I invitasjon som er sendt ut til foreldrene har tilbudet fått navnet GAFO (Gaupen AFO). Vi synes navnet GAFO er intetsigende og har nå kommet fram til det morsomme og fengende navnet SkoleRIFen

SkoleRIFen har fått sin egen logo som viser samarbeidet mellom Ringsaker IF og Gaupen skole.

Hovedansvarlig for SkoleRIFen er Torbjørn Falch Rustand. Han er ansatt ved Gaupen skole og er fotballspiller på Ringsaker IFs A-lag. Vegar Berge som også har bred pedagogisk og idrettsfaglig bakgrunn, blir med som medansvarlig og vil godtgjøres av Ringsaker IF. Vegar er trener for A-laget.

SkoleRIFen har kjernetid fra 14.15 til 16.00 slik at aktiviteter kan planlegges og gjennomføres på en best mulig måte, men tilbudet vil være åpent fram til 16.30.

SkoleRIFen vil følge skoleruta og har derfor stengt i alle skoleferiene.

SkoleRIFen vil ha base på klubbhuset til Ringsaker IF, og vil i hovedsak bruke klubbens uteanlegg så fremt vær og føre tilsier det. Ellers vil skolens gymsal være et godt alternativ for aktiviteter.

SkoleRIFen vil foregå en dag i uka per elev.

- 1. og 2.trinn har SkoleRIFen sammen på tirsdag

- 3. og 4.trinn har SkoleRIFen sammen på onsdag

SkoleRIFen starter med oppmøte på klubbhuset. Her spiser elevene matpakka si før SkoleRIFens spennende aktivitetsøkt begynner.

Foruten ekstra matpakke er det viktig at elevene har med seg treningstøy, joggesko og drikkeflaske.

På grunn av trafikken ønsker vi at elevene blir hentet på skolen etter endt SkoleRIFen.

Vi gleder oss til SkoleRIFen