Ny daglig leder i NFF Indre Østland.

Postet av Ringsaker IF den 3. Jun 2018

Janicke Gonstad er i dag tilsatt som ny daglig leder i NFF Indre Østland.

NFF Indre Østland er veldig fornøyd med å få Janicke med på laget. Janicke kommer fra stillingen som redaksjonssjef i Egmont Publishing. Hun har lang erfaring fra frivillig arbeid i klubb. Erfaringen og kompetansen til Janicke vil videreutvikle og stimulere kretsens og klubbenes arbeid for å tilrettelegge for fotballglede, muligheter og utfordringer for alle.

– Dette er den ultimate jobben for en som verdsetter fotball høyt, sier Janicke Gonstad. Hun er den første kvinnelige daglige lederen i NFF Indre Østland. Hun har gjennom et par ti år hatt lederstillinger i mediebransjen, men har fulgt nøye med på fotballen. Både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

– Det er ingenting som god fotball! I fotballen finner du glede, trygghet og samhold. Og aller best er den når den er preget av respekt, folkelighet og fair play. Jeg kan ha like stor glede av å se en kamp på barne- og ungdomsnivå, som seniornivå, sier Janicke Gonstad.

Hun gleder seg til å ta fatt på jobben og de spennende utfordringene som ligger i stillingen som daglig leder i NFF Indre Østland.

– Hovedsatsingene til NFF Indre Østland de neste årene, slik jeg ser det, blir å hjelpe flere klubber til å se viktigheten av å bli sertifiserte NFF kvalitetsklubber og hjelpe dem på veien dit, jobbe for økt rekruttering, spesielt på jentesiden og drive enda bedre spillerutvikling på kretsnivå, sier Janicke Gonstad. Hun har de siste fem årene sittet i styret i Skreia Idrettslag, som nestleder og leder, og har holdt i kvalitetsklubbprosjektet i klubben blant annet.

– Jeg mener at kvalitetsklubbprosjektet som Norges Fotballforbund har regissert og satt ut i kretsene er utrolig viktig for å utvikle klubbene, få ordentlig struktur og de riktige verktøyene for å drive en klubb på riktig måte. Det arbeidet som kretskontoret har lagt ned til nå har vært meget godt. Kompetansen er meget høy hos alle ansatte i NFF Indre Østland, både på dette området og andre, og sammen med kompetansen som er hos alle klubbene i kretsen, kan vi dra dette enda lenger, sier Gonstad. Hun håper å starte opp i den nye jobben allerede i løpet av august.

Velkommen, Janicke!