Nyhetsbrev til Innlandsidretten.

Postet av Ringsaker IF den 11. Feb 2021

Bildeeksempel

NYTT PROSJEKT: FREMTIDENS INNLANDSIDRETT

Hva er de viktigste utfordringene idretten må løse i dag og i fremtiden? Vi har arbeidet med en situasjonsanalyse for Innlandsidretten, og i disse dager er vi ute etter å styrke analysen med innspill og poenger fra førstelinja – klubben og aktiviteten.

Flere idrettslag kan derfor komme til å motta forespørsel om å delta i en liten spørreundersøkelse, eller en samtale over telefon eller Skype.

Vi håper på at du ønsker å delta – og har du klare meninger du ønsker å dele – ta gjerne kontakt!

NY INTERNASJONAL PARAIDRETTSKONFERANSE

Lillehammer Sport and Event Conference er en ny internasjonal idrettskonferanse som arrangeres for første gang 16. februar.
Konferansen er åpen for alle og temaet er «passion for diversity» .

NORSK IDRETT SPEILER IKKE MANGFOLDET I SAMFUNNET

Norges idrettsforbund har lansert rapporten «Idrettsglede for alle. Arbeid for mangfold og mot rasisme". - Vi speiler ikke mangfoldet i samfunnet godt nok, og må jobbe målrettet for mer mangfold i idretten på alle nivå, sier idrettspresident Berit Kjøll.

EN HILSEN FRA UNGDOMSUTVALGET I 2021

Innlandet idrettskrets har eget ungdomsutvalg som har store planer for involvering av ungdom i idrettslaget i 2021. Les om planene for utvalget i året som kommer.

HUSKER DU ÅRSMØTET?

- Innkalling formidles minst en måned før avvikling av årsmøtet.

- Frist for forslag til styret er 14 dager før årsmøtet.

- Alle sakspapirer offentliggjøres en uke før årsmøtet.

Sjekk idrettslagets lov om alt er «på stell»!

MVA-KOMPENSASJON VED BYGGING AV IDRETTSANLEGG

Nå kan det søkes om kompensasjon av merverdiavgift ved bygging av idrettsanlegg. Søknadsfrist 1. mars

SPILLEMIDLER TIL UTSTYR 2021

Det er nå klart for en ny søknadsrunde på utstyrsmidler. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2020 (med fakturadato i 2020).
Søknadsfrist 10. mars

DAGSTURHYTTEPROSJEKTET I INNLANDET

Fylkesutvalget i Innlandet har vedtatt at hver av fylkets 46 kommuner skal få tilbud om en dagsturhytte. En dagsturhytte skal være lett tilgjengelig og stimulere til økt bruk av nærfriluftslivet, samt være et lavterskeltilbud uavhengig av sosial, økonomisk og kulturell bakgrunn.

KURS

Vi starter opp en ny sesong med ulike onlinekurs til idrettslagene.

Klikk på kursdato for informasjon og påmelding.

DIALOGMØTE BARNEIDRETTSANSVARLIG

PARAKONFERANSE