Kompisgjengen som leder Ringsaker/Nes

Postet av Ringsaker IF den 22. Mai 2015

Trio: Ringsaker-trenerne Yngve Skolmli, Tom Evensen og Mickey Nielsen.

Ringsaker/Nes har åpnet sesongen godt i 4.divisjon. Det har de gjort med et rutinert og lokalt firkløver som ansvarlig på benken.

Yngve Skolmli, Tom Evensen, Mickey Nielsen og Vebjørn Svensson. Hvert blad i firkløveret er godt kjente fotballnavn på Lillehammer – og for så vidt på hele Indre Østland.

I år er det de som er sjefene for samarbeidsklubben Ringsaker/Nes i 4. divisjon – og det med foreløpig stor suksess.

15.mai var ringsaksokningene på besøk hos Vest-Torpa i årets fjerde serierunde, og de vartet opp med festfotball. 5–1 var stillingen på tavla da kampens siste fløytesignal gikk.
21.mai hadde de besøk av Hamar IL og vant 3-0 og har nå 10 poeng på tabellen i 4.div avd.1

Tom Evensen, som nå er hovedtrener, spilte for Lillehammer fra 2006. Da hadde han tidligere spilt for både Brumunddal og Elverum.

Også de øvrige i teamet er godt kjente gjennom å ha markert seg i Lillehammer-fotballen i forskjellige roller.

– Vi har fortsatt mye å tilføre på dette nivået, smiler Evensen, som kan forteller at de fire lenge pratet om å gjøre noe mer med fotballen.

– Det er noe vi snakket mye om, at vi ønsket å drive med fotball sammen. Hvilken klubb var ikke vesentlig. Ringsaker/Nes har en god struktur, og en god sportslig ledelse, sier Evensen.

Evensen leder an

De fire gutta kjenner hverandre godt og har som sagt erfaring fra langt høyere nivå enn 4. divisjon.

Det gjør at de er godt rustet til trenerjobbene i Ringsaker/Nes, men skaper samtidig intense diskusjoner dem imellom.

– Vi er fire gutter med klare meninger. Vi har definert at jeg har siste ordet. Det er fire meninger om laguttak, taktikk osv., men det er bare bra. Det er læring for oss, forteller Evensen.

– Det virker som om spillerne er fornøyde med oss. Vi har kanskje vært vant til en tøffere mentalitet enn det som er vanlig på nivå fem i Norge, fortsetter han.

Utklipp fra GD