Vardal G19 vs Ringsaker/Nes 0 - 1

Postet av Ringsaker IF den 9. Sep 2015

Anders skriver på FB:

TOPPKAMP
Det var duket for et skikkelig toppoppgjør på Vardal Idrettspark. Nummer 1 mot nummer 2. Vi visste på forhånd at dette var en knalltøff bortekamp, og at vi var nødt til å prestere på alle fronter for å få med oss de "viktige" 3 poengene.

GLIMRENDE START PÅ KAMPEN
I en halvtime dominerte vi kampen og rundtspilte Vardal spillerne. Og vi tok ledelsen etter et innøvd dødballtrekk hvor Stian Tangen slår en perfekt corner til høytflyvende Magnus Opdahl Sørensen som header. Vardal keeperen redder, men gir retur til våres kompromissløse stopper Øyvind Haugli .Han setter ballen sikkert i mål til våres store glede! 7 minutter er spilt og vi har fått en drømmestart.

VI KUNNE HA ØKT LEDELSEN
Det burde ha stått 2-0 til oss etter en ny dødball situasjon. Samme dødballtrekk som forrige gang. Men nå havnet ballen på bakre hvor lagets gladiator Markus Martinsen fikk en kjempe mulighet. Dessverre for oss og en ellers meget god Markus så gikk avslutningen innsiden av stolpen og ut i feltet igjen. Vi snakker om små marginer her!

VARDAL KJEMPER SEG INN I KAMPEN
Etter snaue 30 min taper vi flere og flere dueller. Vi blir mer og mer på etterskudd. Vardal har fått blod på tann og kampen står nå bikker. Her kan det komme scoringer i begge ender.

KNOKKELKAMP
Andreomgangen kan beskrives som en reel knokkelkamp. Mye av det skyldes den lista dommeren la. Eller mangel på akkurat det! Knapt et frispark ble dømt. Men 2 omgangen var som førsteomgangen ble avsluttet, HAWAI. Det bølget fram og tilbake. Feberredninger her og der, store sjanser brent. Det var spenning helt inn, en helt utrolig deilig seier!

DRØMMEDEBUT
Vi hadde en situasjon før kampen der ingen av våres to keepere kunne stille til kamp pga skoletur. Erstatteren for de to ble Mattis fra G16 som hadde en glimrende kamp bak seg i Kongsvinger. Å HERREGUD for en debut gutten leverte. Han sto som en levende vegg og tok alt som kom. Han leverte FLERE feberredninger og fikk våres motstanderne sine trenere til å skrike ut: Hva er gutten laget av??? BANENS BESTE!

STOLHET, LAGMORAL OG KAMERATSKAP
Gutta spilte virkelig med hjerte utapå drakta. De ofret seg for hverandre og pushet hverandre til dommeren sa nok var nok. Jeg er utrolig stolt av den innsatsen og viljen dere legger ned for hverandre og laget. Det står det virkelig respekt av! Dere jobbet ræva av dere for hverandre.

FIRE AV FIRE GUTTA!

TAKK FOR EN FANTASTISK SEIER, HER LIGGER DET MYE SAMHOLD, INNSATS OG VILJE BAK.

HEIA RINGSAKER/NES!