Oppkjøringa er i gang!

Postet av Ringsaker IF den 15. Feb 2016

Av Lars Christoffersen.

Yes! Endelig er Februar her!

Vi teller ett nytt år, alle resultater fra sesongen er glemt og vi spillerne får lov til å kjenne på hvor mye vi har forfalt i juletida med en konstant Maks puls og blod smak i kjeften to ganger i uka.
Hva skjer i Ringsaker/Nes? Status?
Her følger ett par ting som du kanskje ikke visste eller overhodet ikke var interessert i.

Smickey Nielsen har takket for seg og den "Dænske Drenge" blir å finne i Follebu neste år.
Dette var noe de fleste så måtte komme da dette suksess laget rullet over Follebu i alle spillets faser på Stavsjø i sommer. De blå og hvite var fra seg av beundring og ville selvsagt ha en bit av denne Samba kaken. Oppgjørene mot Follebu blir ikke noe kjedeligere med denne Dommer vennen på motstander laget. Vi ønsker Mickey lykke til med fotballen og salget av "Save the Duck" varer på Strandtorget.

Pakket snippsekken og gått har også Furnesningene Kim og Joakim gjort.
Etter ett styremøte i Furnes bestående av kun Kim, bestemte Styreformann Kim og ansette Treneren Kim. Dette var noe Sportslig leder Kim var veldig fornøyd med og hentet Keeperen Kim og eks RifNes Keeper Ole Runar Svaet. Med seg på lasset fikk de keeper trener Kim. Klubblegende og oppmann i Furnes ,Kim uttalte tidligere i "Furneposten" at han var svært fornøyd med de signeringene som var gjort og at han forventet store ting i begge ender av banen. Formann i supportergruppa" Stavsberglosjen" Kim er fra seg av begeistring og spår en jubelsesong i 5 div for de grønne.
Vi takker for det gode bidraget disse to gutta ga oss i 2015 sesongen både på trening og i kamper. Vi håper Furnes får nyte godt av to spillere som kommer fra ett topplag i de høyere divisjoner.
Om det var Frisk kapital fra Hed-Opp(Kim) eller nedtrapping vites ei, men Sture Saxrud blir også å finne i Grønn drakt 2016.(hvis ryktene stemmer. Hvis dette ikke stemmer, ignorer det som står under)
Mannen med uoffisiell Hedmark rekord for hjernerystelser og magnet i skoa har blitt lokket sørover av ukjente årsaker. Sture vil også bli savnet i spillergruppa, men at spillere skifter klubber på dette nivået må man bare regne med. Furnes får ett grett lag i år kan det virke som.
Vebjørn Svensson er heller ikke med. Dessverre fikk han en brokete sesong med prolaps ifjor og vi fikk ikke se denne legenden så altfor ofte. Men kanskje kan vi lokke ham med en og annen godbit i år? (Moelven i Parken feks?) vi krysse fingrane og satser på det..
Knut Einar Helland er derimot tilbake etter ett par år på det glade vestland! "Knuud"er det som kalles på fotball språket en potet og er ett fint tilskudd i stallen for å fylle hullet etter de som har takket for seg.
Ellers er Axel på "black ops" misjon i Guatemala. De eneste livstegnene vi får fra denne hardhausen er kulinariske videoer med pyttipanne og bacon på menyen. "Jeksel"er som svartmauern og dukker opp i vårparten regner jeg med..
Stian Larsen er også i samme kategori. Men i stedet for kamuflasje bruker Denne Tinder guvernøren rød kondom dress på vinterstid. Om det er for hans prestasjon i skisporet eller hans brune glødende hud vet jeg ikke, men både a Marit og a Therese dukker hyppig opp på Larsens snap selfies. Larsen kommer når knoppene i Gaupen spretter tror vi(og håper vi alle mann)

Mange andre er det vel en litt uklarhet rundt foreløpig. Dette er jo en standard hvert år og heldigvis er det ingen som rykker opp i Januar, eller ned.. Vi kommer uansett til å stille med ett slagkraftig mannskap som nok ligger på noenlunde samme nivå som ifjor.
Stein Rune Solbakken sa til meg en gang for noen år siden: "Det er ingen som mangler, for dem som er her, er her"
Det forholder vi oss til og kjører nå knall hardt for å bli kvitt "julepåhenget"

Under ledelse av "likegyldighetens erkefiende" Tom Evensen og "Speileggenes fyrste" Yngve Bravo Skolmli skal vi piskes i form på lystbetont vis frem til våren kommer..
Sportslige ambisjoner er ikke ennå satt og det er ikke spillerstallen heller. Men en ting er sikkert: vi søker en keeper! Så hvis du eier hansker, vurderer comeback eller vet om en keeper som ønsker å ha det ålreit sammen med 15-20 mannebabyer 2-3 ganger i uka, kontakt oss gjerne her..Uttrykksikonet smile Kanskje Konrad Hovdal og Jarle Bakke børster støvet av hanskene?
Vår junior keeper Andreas sto i mål på mandagens treningsøkt mot nevnte Follebu i limtre hallen nå på mandag og gjorde sine saker meget bra. Det er veldig betryggende å se hvertfall. Artig å se en så ung keeper som minner om Peter Schmeichel i 1 mot 1 situasjoner.
To 6mannslag fra hver spilte 4x8 min kamper mot hverandre i noe som foregikk uten den til vanlige høye temperaturen som råder når disse to lagene møtes i seriespill.
Follebu gikk av med seieren til slutt sammenlagt tror jeg, uten å ha noen tall å forholde meg til.
Det eneste jeg vet er at vi hang bedre med i år enn det vi gjorde på samme tidspunkt ifjor mot dem uten å legge for mye i det.
Føler meg ganske sikker på at Follebu også i år vil være med å kjempe i toppen, spesielt med signeringer som Øystein Kvello og Sindre Bjerkli på plass.( og dansken da selvfølgelig)
Årets første treningskamp i Hydrohallen er allerede nå på lørdag. Motstander er Biri og det er en fin matching så tidlig på året. Vi håper å få se igjen noe av det vi nå jobber med på trening og resten er som i treningskamper flest, ikke så farlig. Her vil flere av våre lovende juniorer entre banen også.
Vi skrives og leses senere når det er noe å skrive om. Talas!