Ringsaker/Nes - Follebu 1 - 6

Postet av Ringsaker IF den 24. Jun 2016

Ringsaker/Nes fikk tidenes marerittåpning hjemme mot avdelingsfavoritten Follebu.

Selv med avspark til hjemmelaget, tok det gjestene 11 sekunder før den første ballen satt bak en sjanseløs Markus Skau i målet til Ringsaker/Nes.

Aldri opplevd lignende

På den slepe gressmatta på Stavsjø, skled en uheldig spiller hos hjemmelaget, og gjestene kunne ta med seg ballen og spasere lekent igjennom før lærkula ble satt inn til 0–1.

– Å slippe inn mål etter 11 sekunder når vi ar avspark har jeg aldri opplevd før. Det illustrerer vel kanskje hvordan sesongen vår har vært hittil. Det er uflaks hvor en spiller sklir, og en er uheldig og bommer på ballen. Stang ut har vi hatt i hele år, og gutta har ikke fått noe som helst gratis. Det lille vi har fått har vi måtte jobbe hardt for, sier en oppgitt Yngve Skolmli.

Helsprekk etter pause

Etter sjokkstarten jevnet det hele seg ned i regnværet, og de store sjansene uteble. Unntaket må være da Torbjørn Falch Rustand dessverre sparket i lufta i god posisjon.

Førsteomgangs siste spark på ballen var et vakkert innlegg fra Sondre Bjørke som føk rett i mål til utligning.

Åpningen av andreomgang speilet egentlig den første, og var sjansefattig. Nærmest var spillende trener Tom Evensen da han skrudde et frispark centimeter utenfor.

Da avdelingsfavoritten tok føringen etter 53 minutter, raknet det for vertene. Nok en gang var hjemmelaget uheldig og skled på det glatte underlaget.

Etter ledermålet til Follebu, raknet det for hjemmelaget. Gjestene nøyde seg ikke før den sjette ballen var satt inn bak Skau.

– Vi møter et veldig godt lag, men jeg føler vi henger veldig godt med i førsteomgangen. Utover i andre blir det tøft, og vi ser at de er bedre trent enn oss. Tendensen i år har dessverre vært slik at når det renner på ett eller to, har det lett for at det rakner.

– Slipper dere inn for mange enkle mål i dag, Skolmli?

Det gjør vi, men det har vi gjort i hele år egentlig. Drittmål kommer som regel av personlige feil. Personlige feil kommer ofte når folk bli slitne. I tillegg har vi mange unge spiller utpå her. Det positive er at de høster mye verdifull erfaring, mens det negative er at vi nok mangler et par rutinerte spillere med pondus

Kampfakta

Ringsaker/Nes – Follebu 1-6 (1-1)

Seriekamp 4. Divisjon